Saluhallen?

Var idag i Älvrummet vid Lilla Bommen här i Göteborg och tittade på de olika förslagen som inkommit på ny saluhall i Kvillebäcken. Jag måste erkänna att de flesta bidragen var riktigt tråkiga och i vissa fall undrade jag vad som hade gått snett.
Jag tror inte att det bara var någon slags elitistiskt "jag-vet-bättre-själv" inställning som fick mig att känna detta, utan det var riktigt låg kvalitet på ett flertal av bidragen.
Dock måste jag erkänna att det vinnande bidraget faktiskt hade en viss elegans i all sin enkelhet.
Inget speciellt, men det såg ju åtminstone inte ut som ett skämt...
bild: Gustav Appels Arkitektkontor

Kommentarer
Postat av: Helena Liljeros

Men arbetade inte du också fram något förslag på detta? Eller var det bara en skoluppgift? Hm.. minns nåt om en byggnad som liksom var avskuren diagonalt och förskjuten....? Jaja.. ;)

2011-11-15 @ 16:56:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0