Nu är den här...

Nu har hösten verkligen kommit. Det är inte längre varmt ute.
Det är mer eller mindre regnigt på dagarna och det är kyligt så fort det blir skugga.
Men nu har jag precis vandrat hem genom ett höstmysigt och mörkt och kyligt Göteborg.
Det luktar löv och kyla och det är riktigt härligt.
Det är helt enkelt höst.
Ikväll har jag varit på Konserthuset med min mamie och sett på Gustavo Dudamel som dirigerade Göteborgs Symfonikerna igenom lite Mendhelson bland annat. Det var trevligt!
Men på väg hem genom staden kände jag en längtan efter att gå ut och uppleva Göteborgs nattliv igen.
Det var så länge sen sist!
Annars så förflyter dagarna med träning, inredning och mys med L, min sambo.
Sen sist, tror jag i alla fall, har vi lyckats tapetsera vår hall.
Den blev sjukt bra.
Sakta men säkert blir vårt hem ett hem.
Jag gillar't!
Imorgon skall jag tillbaka till jobbet, vilket också känns skönt. För även om det är skönt att vara ledig så börjar jag få krupp av att inte göra något på dagarna.
Snart skall jag även göra ett rejält ryck med praktikansökningarna.
Till våren ska jag praktisera.
Men först ska vi åka till Amsterdam. Sweeeet life :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0